I mai 2026 inviterte osingen Joakim Olsen sine sambygdinger til jubileumsforestilling i Oseana, nå tar han forestillingen med seg til Bergen! Tittelen på showet er ikke tilfeldig. Før han satset fullt på standup, jobbet Joakim nemlig som snekker. På fem år har han byttet ut verktøykassen med mikrofon – og gått fra byggeplass til noen av landets mest etablerte humorscener. Joakim har opptrådt på Latter, Chat Noir, Folken og Ole Bull Scene, vunne Comedy Fight Club i 2024 og delt scene med blant andre Thomas Giertsen, Christine Hope og Jonis Josef. Dette showet blir en «best of», en feiring av de første fem årene på scena, med høydepunkt, publikumsfavoritter og materiale som har formet han som komiker. SAGT OM JOAKIM: I forbindelse med "Julegøy" på Ole Bull Scene skrev Bergens Tidende: «Forestillingenes høydepunkt er det derimot Joakim Olsen fra Os som står for.» I anmeldinga av Ingen Plan B ble han omtalt som: «Ein komiker som skiller seg tydelig ut fra andre» «Poengene og blikket hans er aldri forutsigbare» Nå tar han endelig steget opp på scenen helt alene!
Varighet: Ca 75 minutter







